KONYA AMATÖR SPOR KULÜPLERİ FEDERASYONU

 

AMATÖR SPORLARIMIZA BAKIŞ

 

AMATÖR SPORDA SPONSORLUK (MERHABA GAZETESİ)

 

Hazırlayan:

İbrahim Karabacak

07.01.2017

 
 

KONYA AMATÖR SPOR KULÜPLERİ FEDERASYONU

AMATÖR SPORDA SPONSORLUK
 

Bir önceki yazımızda 'Sporda Sponsorluk' başlığı adı altında sponsorluğu genel anlamda açıklamaya çalışmıştık. Bir pazarlama aracı olarak bakıldığında ve maddi beklentilerin söz konusu olduğu sponsorluklarda firmaların büyük organizasyonlara yöneldiklerini ve bunları ağırlıklı olarak kendi denetimlerinde gerçekleştirdiklerini görürüz. Çünkü bu tarz sponsorluklar tam bir pazarlama faaliyeti olarak değerlendirilmektedir. İnsanlara sağladığı yararların yanında firma ve markaya sağladığı yararlar da önemli olmaktadır. Çünkü bu vesilelerle hedef kitle ile buluşulmakta, marka bilinirliği artırılmakta, kurumsal kimlik vurgulanmakta, basında yer alınmaktadır. Ayrıca sponsorluk yapan işletme veya ürün adının medyada yer almasıyla reklam kampanyalarının desteklenmesi, potansiyel müşterilerin ilgi alanına giren konulara finansal katkıda bulunarak pazarlama politikasına yardımcı olunması sağlanmaktadır.

Spor, insanları harekete geçiren ve büyüleyen bir toplumsal fenomen haline geldi. Dolayısıyla spor sponsorluğu büyük kitlelere hitap edebilmesi nedeniyle, özellikle ürünlerini ve hizmetlerini kısa zamanda bu kitlelere tanıtmak isteyen firmalarca yapılmaktadır. Çünkü spor, hedef kitleyle iletişim kurma olanağı sağlayan ve hemen hemen bütün dünyada anlaşılan, aynı dili konuşan bir sponsorluk alanıdır . Sponsorluk aracılığı ile sporu kullanan şirket, markalar, dolaylı olarak reklam çalışmalarını gerçekleştirmektedirler.

Sonuçta bu tür bir sponsorluk yerelde amatör spor kulüplerimize bire bir bağlantılı olmamakla birlikte yapabilecekleri bir faaliyet kapsamında gerçekleştirmeleri mümkün görünmemektedir. Bu nedenle amatör spor kulüplerimizin en başta yapacakları ana sponsorluk modeli isim sponsorluğudur. Örnek; Firma ismi Gençlikspor vb. Firma isminin amatör spor kulübünün resmi isminin önüne ya da arkasına gelecek şekilde ilk olağan ya da olağanüstü genel kurulda değiştirerek uygulamaya sokmaktır. Firma logosu ön planda olacak şekliyle bir logo tasarlanarak firmanın tanıtımı yapılmalıdır.

Firma, kulüp sponsorluğu çerçevesinde isim sponsorluğundan sonra mutlaka yapılması gerekenlerin başında en önemlisi, kulübün internet sitesi kurularak kulüp faaliyet ve organizasyonlarının küçük ya da büyük olmasına bakılmaksızın görsellerle zenginleştirerek firma ürünlerini de kapsayacak şekilde yayınlamaktır. İnternet sitesinin yanı sıra sosyal paylaşım sitelerinde (facebook, twitter, instagram, youtube) mutlaka yer almak grup ya da sayfa açarak kulüp faaliyetleri, fotoğraf, video ile desteklemek, sponsor ürünlerinin yer aldığı reklam görsellerini düzenli şekilde güncellemek olmalıdır. Ayrıca bu paylaşımlarda kulüp, firma kurumsal yapısına göre oluşturulacak dil bilgisine ve logoya mutlaka dikkat edilmelidir.

Sponsorluk için kulüp; forma, antrenman malzemeleri, yazışmalar için kullanılacak antetlerde kulüp ve firmanın önceden belirlenen logosu ile birlikte kullanılmalıdır.

Amatör spor kulüplerimiz nakdi sponsorlukların yanı sıra nakdi olmadan da sponsorluklardan yararlanabilirler. Sponsor; servis, yemek, malzeme yardımı ile kulüplere destek sağlayabilir.

Son olarak amatör bir spor kulübün küçüklüğü ya da belli dar bir çevrede insanlara ulaşması noktasında sponsor olacak firmanın fazla hayale kapılmaması gerekir. Sponsorluğu özellikle yerelde amatör sponsorluğu maddi anlamda geri dönüş olarak görmemesi gerekir. Gerçekçi olmamız gerekirse sponsor firma direkt para kazanmayı düşünmemeli firmasının kurumsal yapısı gereği sosyal sorumluluk çerçevesinde düşünmeli, firmasının bilinirliğini, güvenirliğini arttırmaya çalışmalı ve en önemlisi amatör spor kulübünde lisanslı sporcuların topluma kazandırılması noktasında katkısını kazançla eş değer tutmamalıdır.

Fakat sosyal anlamdaki spor pazarlaması için firmaların sporu kullanmak üzere sponsorluk yatırımında bulunmadığı görülür. Ancak bu alan için üretilecek toplumsal sosyal sorumluluk projeleri kurumların pazarlama hedefleri için çok etkin bir saha olacağı kanısıyla firmaları ikna etmek ve bu yolda çalışmak faydalı olacaktır. Esen kalın.

https://www.merhabahaber.com/amator-sporda-sponsorluk-13875yy.htm
 
KONYA AMATÖR SPOR KULÜPLERİ FEDERASYONU